Wednesday, December 21, 2011

HAPPY MOTHER’S DAY

           Mother’s day cooming soon, which is dated 22th December, what would you give to her? Do you know? Determination dated 22th December as mother’s day was decided by President Soekarno in Indonesian Women Conggress III in 1938. So, every 22th December we celebrate mother’s day nationally until now.
         Mother is a very patient person, always attentive, never tired, never complained and always put everything to us. She is always willing to provide the best for their children, even so much sacrifices since pregnant, giving birth and caring for us.
         I was not born from a rich family, but I was born from a small family but we're happy, really I am very grateful to be born from the womb of my mother. A mother who is very great, my mother is a strong woman, with her love I ever grow up.
        She never stops pray to God to give strength, patience, and sincerity in raising her children. She can also be relied upon in any case. She also worked to make a living for all family needs. Her cook very tasty, her hobby is cooking. Almost every morning, my mother prepares breakfast, we eat together before go to school.
          I do not want to hurt her. Sometimes if I do something wrong my mother always advice me politely. Oh Mom ... ... I'm sorry to have made you cry. Sometimes what I said recesses of your heart.  You raised me with love and affection, you educate me with patience, you care for me. But what have I given you? Until this day I still do not know how to repay your kindness. I longed to make you happy, obey all your wishes as when you obey all my request.
You're always trying to fulfill it.
          My mother was not a perfect woman, but she is the greatest woman I've ever met. I will never forget your advice. "Do not always look up, but look down, and let us always be thankful for what God has given to us, but occasionally look up as the motivation to pursue a dream"
         Mother, thank you for your love and affection, whatever would you do for me, you don’t need to return for what you have done for me. Though I'm far from the reach of your prayers always include you. Forgive me my mother sometimes I made the recesses of your heart , I want you to know how much I love you mom, loved you more than anything else, my happiness blessing along your prayers, I always missed  your warm hug, your kiss, your love, affection caress, and delicious cooking. ? I Miss U Mom, I Love U Full ...
Mom, can I reply to all services that you have been given to me. I always pray that God always give you good health, and give you happiness.















SELAMAT HARI IBU
Hari Ibu akan segera tiba, yaitu tanggal 22 Desember. Apa yang akan kau berikan pada ibumu?. Tahukah anda penetapan tanggal 22 Desember sebagai hari Ibu diputuskan oleh Presiden Soekarno pada Kongres Perempuan Indonesia III pada tahun 1938. Oleh sebab itu setiap tanggal 22 Desember kita merayakan Hari Ibu secara nasional sampai sekarang.
Ibu adalah orang yang sangat penyabar, selalu perhatian, tidak pernah lelah, tidak pernah mengeluh and selalu mencurahkan segalanya pada anaknya. Ibu selalu memberikan yang terbaik untuk anaknya meskipun banyak pengorbanan sejak mengandung, melahirkan dan merawat kita.
Aku tidaklah dilahirkan dari sebuah keluarga yang berada, namun dilahirkan dari sebuah keluarga kecil tapi kami bahagia, sungguh aku sangat bersyukur bisa dilahirkan dari rahim ibuku. Seorang ibu yang sangat hebat. Dialah ibuku seorang wanita tegar, dengan kasih sayangnyalah aku bisa tumbuh dewasa.     
Dia tidak pernah berhenti berdoa kepada Tuhan untuk diberikan kekuatan, kesabaran, dan keikhlasan dalam membesarkan anak-anaknya. Dia juga bisa diandalkan dalam hal apapun. Diapun ikut mencari nafkah untuk segala kebutuhan keluarga. Masakan ibu sangat enak, hobi ibu adalah memasak. Hampir setiap pagi ibu memasak dan kami sarapan bersama sebelum berangkat ke sekolah.
Aku tidak mau menyakitinya. Terkadang jika aku melakukan kesalahan ibu selalu menasehati aku dengan kata-kata lembut dan sopan. Oh Ibu…… maafkan aku yang telah membuatmu menangis. Terkadang ucapanku melukai hatimu. Kau besarkan aku dengan cinta dan kasih sayangmu, kau mendidik aku dengan kesabaranmu dan kau merawatku. Tapi apa yang sudah aku berikan padamu? Sampai detik ini aku masih tidak tahu bagaimana aku bisa membalas kebaikanmu. Aku ingin sekali membahagiakanmu, menuruti segala keinginanmu seperti saat kau menuruti segala permintaanku.
Ibuku memang bukanlah wanita yang sempurna, namun dia adalah wanita terhebat yang pernah kutemui. Tak akan pernah aku melupakan nasihatmu. “Jangan selalu melihat ke atas, tetapi lihatlah kebawah, tetaplah kita bersyukur terhadap apa yang Allah berikan kepada kita, namun untuk sesekali lihatlah ke atas sebagai motivasi untuk mengejar mimpi”
Ibu, terima kasih atas cintamu, apapun pasti kau lakukan demi anakmu, kau tak pernah berharap balasan atas apa yang telah kau lakukan untukku. Walaupun aku jauh tetapi doa mu selalu kau sertakan. Maafkan diriku ibu kadang aku tak sengaja membuat hatimu terluka. Ibu, aku ingin kau tahu betapa ku mencintaimu lebih dari segalanya, bahagiaku seiring doamu, Aku selalu merindukan pelukan hangatmu, kecupanmu, cintamu, belaian sayangmu, dan lezatnya masakanmu. Aku sayang ibu.
Ibuku, dapatkah aku membalas semua jasa yang telah kau berikan padaku. Aku selalu berdoa pada Tuhan agar Dia selalu memberikan kesehatan dan kebahagiaan padamu.

No comments:

Post a Comment